Digital Post

Log på Digital Post


Hvad er Digital Post?

Digital Post fra offentlige myndigheder er den samme slags breve, som du tidligere modtog i din fysiske postkasse fra fx kommunen, sygehuset eller SKAT. Det kan være patientindkaldelser, besked om plads til dit barn i en daginstitution, synsindkaldelse eller forskudsopgørelsen.

Digital Post er lidt ligesom at bruge e-mail. Men da din digitale postkasse er beskyttet af NemID, kan du være sikker på, at dine personfølsomme oplysninger ikke ender i de forkerte hænder.

Alle der er fyldt 15 år skal kunne modtage digital post fra det offentlige.

Fritagelse


Opret en digital postkasse på borger.dk

Advisering

Det er en god idé hvis du får opsat advisering via e-mail og eller sms. Du opsætter advisering under menu – indstillinger og Besked om ny post.

Brug for hjælp?

Har du brug for hjælp til at komme igennem den digitale ansøgningsprocedurer kan du ringe til Den Digitale Hotline.

Infotavle om Den digitale Hotline: På tlf. 70200000 sidder medarbejdere klar til at hjælpe dig med digital selvbetjening og svar på generelle spørgsmål. Mandag - torsdag kl. 8.00 - 20.00. Fredag kl. 8.00 - 16.00. Søndag kl. 16.00 - 20.00