Konference: Disruption, Industri 4.0 & Digitalisering

Kom til denne spændende og inspirerende konference-eftermiddag, hvor vi skal høre fire spændende indlægsholdere, der tilsammen vil belyse nogle af tidens hotteste emner omkring disruption, Industri 4.0 og digitalisering. 

Program:

  • Industri 4.0/Digitalisering v/dir. Nigel Edmundsen, MADE
  • Disrupt eller dø! v/Tune Hein, forfatter og underviser på Teknologisk Institut
  • Din forretningsudvikling i en verden i konstant forandring v/Camilla Bisgaard Sørensen og Bettina Skindstad Ebert, Virkestyrke
  • En model for ny viden og inspiration i virksomheden v/Kim Svendsen & Lasse Chor, Stibo Accelerator

Læs mere om de enkelte indlæg nedenfor

Pris:

Medlemmer kr. 195,-

Ikke-medlemmer kr. 395,-

Tilmelding

 

Indlæg på konferencen:

Digitalisering og Industri 4.0

v/Nigel Edmundson

Nigel Edmundson er direktør i MADE - Manufacturing Academy of Denmark – der med et budget på 183 mio. skal styrke danske produktionsvirksomheder ved at samarbejde på tværs af universiteter, GTS institutter og virksomheder.

Industri 4.0 handler om ”smarte løsninger”, hvor produktionen smelter sammen med den digitale verden.

MADE Digital tager udgangspunkt i en dansk version af Industri 4.0, og indsatsen er skræddersyet til danske forhold. MADE Digital arbejder bl.a med at udvikle en metodik for implementering af en digital strategi for danske virksomheder.

Digitalisering og sammensmeltningen i smarte løsninger er relevant i forhold til mange brancher. Der vil være nye krav, forventninger og udviklingsmuligheder for serviceudbydere, leverandører og samarbejdspartnere – og nye muligheder for markeder og kunder.

Læs mere:

MADE

MADE Digital

En definition af Industri 4.0 - se side 4 i denne pdf.

 

Disrupt eller dø!

v/Tune Hein

Tune Hein er en af Danmarks mest erfarne rådgivere i strategisk ledelse, disruption og forandring. Han har deltaget i DR’s program “Mission Ledelse”, har udgivet bogen ”Disrupt eller Dø”, og han underviser på Teknologisk Instituts kurser i Disruption.

Disruption betyder, at en virksomhed gennem radikal innovation af nye produkter eller services udfordrer, undergraver eller nedbryder den eksisterende branches forretningsmodeller. Disruption ændrer den måde, vi tænker på, vores adfærd og måden vi gør forretninger på. Disruption kan dermed fordrive et eksisterende marked, et produkt eller en service og erstatte det med noget nyt og bedre. Men disruption kan også udvide eksisterende markeder eller skabe helt nye markeder.

Vi kender alle historierne om digitalkameraerne, Netflix, airbnb, Apple og Tesla, som har disrupted deres globale brancher. MEN det sker måske også for din virksomhed. Faktisk kan det være i gang lige nu!

Tune Hein giver en vej gennem junglen og viser mønstre i den bølge af nye forretningsmodeller, innovation og iværksætteri, der kan være en trussel for de fleste brancher.

 

Din forretningsudvikling i en verden i konstant forandring  

v/Camilla Bisgaard Sørensen

Camilla Bisgaard Sørensen fra Infrontrow tilbyder rådgivning og ledelsessparring i forretningsudvikling, strategi og marketing. Alt sammen med baggrund i mange års erhvervserfaring og undervisningserfaring fra Erhvervsakademiet i Aarhus.

Hun har specialiseret sig i at ”oversætte” de nye trends og begreber som bl.a. disruption til konkret forretningsudvikling og handlemuligheder i en kontekst, der passer til almindelige danske virksomheder.

 

Stibo Accelerator – en model for ny viden, forstyrrelse og inspiration i virksomheden 

v/Kim Svendsen og Lasse Chor

Stibo Accelerator er et bud på, hvordan man bringer forskning, viden, inspiration og entreprenørskab ind i virksomhederne.

Stibo har skabt et innovativt miljø, hvor teams af unge talenter – typisk specialestuderende eller særlige startups – matches med virksomheder fra Stibos internationale netværk i et projektsamarbejde om nye trends og teknologier. Innovationen bliver bragt helt ind i hjertet af Stibo. De unge sidder i deres eget accelerator-miljø, men er også en del af hverdagen i Stibo. Stibos eget billede er, at de gerne må være "den røde sok i det hvide vasketøj".

Besøg Stibo Accelerators website og læs mere om et unikt og fantastisk spændende initiativ. Husk også at se afsnittet med projekter og projektforslag.