Stå stærkere med din overvægt

Odder Kommune tilbyder et forløb for voksne, der lever med overvægt.

Om tilbuddet

Stå stærkere med din overvægt’ er et træningstilbud til voksne over 18 år med en BMI >28 og som er bosiddende i Odder.

Træningen tilrettelægges og varetages af fysioterapeuter, som tager højde for individuelle hensyn.

Træningen foregår udendørs, og der er fokus på sjov bevægelse herunder bl.a. stafetter, konkurrencer, cirkeltræning og boldspil, hvor pulsen kommer op.

Foruden træning tilbydes deltagerne individuelle samtaler med henblik på at formulere og arbejde med et sundhedsmål samt at deltage i månedlige oplæg om mad og vaner ved en klinisk diætist.

Tilbuddet varetages af Odder Kommunes Træning og Rehabilitering.

Det er gratis at deltage.

Deltagere på Stå stærkere med din overvægt

Hvor og hvornår er holdet?

Træningen foregår hver torsdag fra 16.15-17.30 i Parken i Vitapark. Der er løbende tilmelding.

Det skal jeg da med til – hvordan tilmelder jeg mig?

Du ringer til Odder Kommunes Træning og Rehabilitering på tlf. 87 80 37 40 og oplyser navn og telefonnummer.

Herefter vil du blive ringet op af Bente eller Simone, som står for holdet.

Deltagere til Stå stærkere med din overvægt

Citater fra deltagere

• ”Grin, fællesskab og ømme muskler, og så kan jeg mere end jeg troede”
  • ”Jeg bruger mange af øvelserne derhjemme, og har kunnet bruge oplæggende til noget”